スポンサーサイト

--:-- | スポンサー広告
-    -

 ジョニデ最高!

25 Sept: 1888

Dear Boss

I keep on hearing the police have caught me but they wont fix me just yet. I have laughed when they look so clever and talk about being on the right track. That joke about Leather Apron gave me real fits. I am down on whores and I shant quit ripping them till I do get buckled. Grand work the last job was. I gave the lady no time to squeal. How can they catch me now. I love my work and want to start again. You will soon hear of me with my funny little games. I saved some proper red stuff in a ginger beer bottle over the last job to write with but it went thick like glue and I cant use it. Red ink is fit enough I hope ha.ha. The next job I do I shall clip. The lady's ears off and send to the Police officers just for jolly wouldn't you. Keep this letter back till I do a bit more work then give it out straight. My knife's so nice and sharp I want to get to work right away if I get a chance.

Good luck.

Yours truly

Jack the Ripper


切り裂きジャックが警察に送った…かも、知れない文章。
そんな訳でフロム・ヘル面白かった。ロンドンって良いなぁ。でも私正直現代人で良かった(笑)
23:31 | OTHERS
comment(5)     trackback(0)
comments
フロムヘル良いよね!路地裏好きーv
2005/09/09 14:41 | | edit posted by しなのん
フ(何)
最初バグったかと思った(笑)途中まで読んで疲れた私は、根性なしですが(…)
最後しか見れなかったよ(涙)
でもデップは素敵だった(笑)
2005/09/09 18:59 | | edit posted by うき
路地萌え。
公開当時勿論観に行くつもりだったけど結局観なかったのよね…
そんな訳でレンタルもせずテレビ放映で観てみました!

>しなのん
うん、路地萌えるー。煉瓦道って良いよね!!
この当時の警官さん達は靴底にゴムを貼って足音を立てない様工夫したそうだよ。

>うきちゃん
…自分でもちょっとそう思った(笑)<バグ
最後死ぬとは思わなかったので衝撃!NO!!でも美しかった(笑)
2005/09/09 21:09 | | edit posted by ぴよ
そうなのか…!
あぁ……でも木底のブーツのコツコツ音も良いよね…!!
ゴム貼っても音はするんだけど…なんか歩き方のコツとかあんのかね?
(忍び足とか…)(何か違う)
どっちかっつーと僕はジャックに成りたいと思った…(誤解を生みそうな発言だな……。)
2005/09/10 04:39 | | edit posted by しなのん
ん~?
静まり返ったロンドンの路地裏はコツコツがすんげー響くらしい!
響くと足音でジャックにばれちゃうから、響かない様にゴムなんだって(笑)
ってのを前にテレビのジャック特集で遣ってたんだよ~。クイズ番組だった。
いや~私は何処までも現代っ子で居たい…(笑)
2005/09/10 08:53 | | edit posted by ぴよ
comment posting














 

trackback URL
http://piyoxpiyo.blog16.fc2.com/tb.php/60-9be0c002
trackback
 
